Idag var det dags för Coopertest, det lilla jag kände igår kväll i halsen hade förstärks något under natten men jag vill ändå köra – jag hade inte ont i halsen om det än kändes lite mer svullet än normalt. 3000m vad det som gällde idag då, jag är ju ingen löpare men jag lyckades springa runt den där förbannade pölen på 16 min och 20 s – jag är nöjd! Nu har jag ett referenslopp att jämföra med och tävla mot mig själv med! Det stora målet är att komma under 15 minuter, med träning så går det!

I övrigt känns kroppen bra från gårdagens tunga pass! Lite träningsvärk i ländryggen, annars känner jag mig fin. Imorgon blir det ingen hemgång som det annars skulle göras utan det blir vila hela dagen lång, hur ska jag klara av det när jag varken har hund, man eller hus att underhålla/städa/pyssla med!? Ytterligare ett fysprov väntar alltså på lördag, hela dagen och jag hoppas innerligt att min hals inte utökar det den så svagt påbörjat. Men mat, sömn och värme så ska den här lilla skiten förhoppningsvis ut!

… Det är ju Lidingöloppshelgen, det slår aldrig fel – senaste fyra åren har jag varit sjuk just denna helg! Snark!

Idag var vi och hämtade hjälmar på morgonen, då passade jag på att gå till gymmet innan vi hade första lektionen. Axlar och rygg stod på schemat men det råkade bli marklyft som avslutning. Började på 60 kg – 80 kg – 90 kg – och sen laddade jag på med 100kg, något jag aldrig vågat förut, det var en markant skillnad mellan 90 och 100 kg men jag fick upp den även om det inte var många stilpoäng på det!

Imorgon kör vi Coopertest på tre kilometer, börjar känna lite oro i halsen – jävla skit tajmat om det är så i och med att det är fästets både på torsdag och på lördag. Vi får se vad det bär! Mat, vatten och sova är iallafall bästa medicinen!

I helgen var det dags för en av våra övningar igen i Hemvärnet. Då skolan krävde sitt fick jag ta en del permission men anslöt senare under veckan till min grupp.

Första dagen vi anlände valde jag att plocka ut Värsting för att köra ett hårt spår, det var inga konstigheter alls. Varpå jag senare på kvällen fortsatte med uppletande och lydnad medans trupper trampade förbi och flygplan gick in för landning typ 30m ovanför skallen på oss. Jag är grymt imponerad av att han stördes så pass lite av omgivningen! Kul!

Nästa dag fick Värsting testa på att spåra under eldgivning, det var en grupp som sköt på vallen och jag passade på att lägga ett spår som började på sand, gick in i normal vegetation, upp på impregnerad trä, vidare på sten, gräs, grusväg och sedan gräs igen där slutet låg. Flertalet färska spårövergångar och till och med lite synretning av en annan hundförare som gick över vårt spår precis när vi skulle starta. Här är jag också mer än nöjd!!! Vem har tjuvtränat med min lilla pöjk?! 🙂

Sista dagen hade vi utbildning på grupps nivå. Vi hundförare passade då på att ta med oss hundarna för att miljöträna dem när soldaterna skriker, springer och snabbt växlar formationer. Det gick också helt sjukt bra, så pass bra att jag tog Värsting och deltog i blixtlåsförfarandena! Grymt! Nyttigt! Skitkul! Diskuterade med den andre hundföraren i plutonen att en sånär övning borde man få genomgå som ett litet test redan under utbildningen, för att se om hunden triggar igång och i så fall hur mycket, blir den helt låst, vill den nypas osv?

Värsting får en fet guldstjärna över hur han har presterat i helgen! Stolt och nöjd matte!

Tillbaka till verkligheten är jag på plats nere i skolan igen, korta dagar vilket bör… resultera i en hel del plugg… 😉 Idag tog jag mig iväg till närmsta motionsområde och sprang, en runda på 4,8 km blev det och satan vad kuperat det är där… finns ingen transportsträcka alls att jobba ner pulsen på utan det är upp och ner konstant. Jobbigt men bra träning! Avslutande chinsträning med min stora gummisnodd i utegymmet och så blev det lite axel och tricepsövningar!

 

IMG_4322

Så, nu var mitt personliga mål och mitt egna träningsschema spikat! Nu jäklar ska jag följa det, ända ut i tåspetsarna! Jag ska bli stark, snygg och grym! I skolan kommer vi att få ett coachat maxstyrka pass som kommer inspirera, utveckla och ge mig en stödjande hand på vägen. Samtidigt måste jag lyssna på kroppen så man inte går sönder någonstans, det får inte hända.

Jag har med hjälp av mannen här hemma även passat på att ta bilder på mig idag, för att kunna se utveckling och framgång. Nu är det ”bara” maten kvar, jag har en plan där med men behöver fortsätta läsa och lära mig med!

Hej igen!

Sedan sist jag skrev har vi haft semester, en mycket skön sådan med både en resa till Turkiet och en resa till Danmark! Tre välbehövliga och helt fantastiska veckor fick vi ihop! Så jäkla lyxigt att få ha betald semester även fast man är student!

Och ja, jag är tillbaka i skolbänken. Inne på andra veckan men det känns som om man har varit här minst i en månad. Träningen är igångsparkad, igår körde vi ett crossfit pass som var döden! Jeeez… jag tror alla blev riktigt slitna igår, passet var upplagt enligt följande

– Burpees
– Lunges
– Pullups
– Wallball
– Fällkniv
– Pushups
– Boxjumps
– Rygglyft
– Situps
– Pushpress

Detta skulle jag och min kamrat prestera ihop 1000 reps på ihop, alltså 50 st var på varje station. Jag och min kumpan trillade in på 39 min och 41 s, svettig törstig och halvt spyfärdig – men jag gjorde det, allt! Idag känns kroppen ovanligt stark, visst jag har träningsvärk men inte alls så som jag trodde att det skulle bli. Så morgonen gav på PW med inslag av 2,5km löpning och kvällen var det en PW igen runt samma runda som morgonen. Stark tjej idag!